Voisinpa tällä kertaa kirjoitella vähän kevyemmästä aiheesta; väreistä.

Mulle on henkilökohtaisesti väreistä muodostunut älyttömän tärkeä asia. Okei, onhan mulla väriä aina elämässä ollut; mm. yläasteella hiukseni olivat siniset :---)

Mutta en tarkoita nyt tätä (herranisä mulla ei todellakaan olisi moiseen enää pokkaa..)

Tarkoitan, että mä haluan tuoda värejä esiin kaikessa; asumisessani, ulkonäössäni jne. Kaiken pitää sointua yhteen ja miellyttää silmää. Esimerkiksi viime elokuussa muuttaessani tähän asuntoon päätin, että makuuhuoneeni on oltava violettimusta. Muuten tämä onnistuikin hyvin, ostelin kaikkea pientä sälää makuuhuonettani koristamaan, ompelutin verhot äidilläni kun en itse osaa ja niin edelleen. Kuitenkin päiväpeitto oli kauan hakusessa, oikean sävyistä ei löytynyt millään. Taisipas mennä marraskuuhun ennen kuin ihanuuden löysin ja ostin. Olen ilmeisesti perfektionisti näiden värejen suhteen.

Myös keittiöni on toteutettu harkinnalla puunväriä, punaista ja mustaa ensisijaisesti käyttäen.

Omassa tyylissänikin nuo värit ovat olennainen asia. Kaiken pitää olla sävysävyyn.

Viime viikonloppuna tuollainen vaaleansininen oli edustusväri. Kynsiä ja silmämeikkiä myöten piti siis väriä toteuttaa ja tässä on lopputulos.

Hauskaa tässä väriasiassa on se, että aikoinaan mulla oli myös jonkinmoinen gootti/hevari-kausi, jolloin kaikki piti olla mustaa. Mikään värikäs ei käynyt. Tuo aate oli sen verran elossa myös vielä vuosi sitten, kun äitini osti minulle lahjaksi pinkin paidan, että herranisä en mä voi tollasta käyttää....... No nyt se on yksi lempipaidoistani :D

Mutta todellisuudessa olen tyytyväinen löydettyäni värit. Tuossa viimeisimmässä kuvassa (joulukuu -09) on tuo väritön kausi vielä päällänsä ja näin jälkeenpäin ajatellen eikö tuo värittömyys ole vähän tylsää?